OdporúčameZaložiť web alebo e-shop
 

Športovo rekreačny areál.

Cestovný ruch na Slovensku

 

Rok 2015 bol historicky najlepší pre cestovný ruch na Slovensku!!!

Podľa štatistických údajov Európskej komisie pre cestovný ruch narástla návštevnosť Slovenska zahraničnými turistami za január až október 2015 o 16 percent, čo je tretí najlepší výsledok spomedzi európskych krajín. Informoval o tom hovorca Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Martin Šebesta.

Rast slovenského cestovného ruchu bol výraznejší ako rakúsky, španielsky, grécky, taliansky či český. Nárast slovenského cestovného ruchu ešte výraznejšie vyniká v porovnaní s celkovým nárastom návštevnosti Európy, do ktorej prišlo iba o päť percent viac turistov ako v roku 2014.

 

Takéto informácie len potešia, možeme sa preto tešiť na novinky a rozvoj aj v našom regióne.

 

 

Cestovný ruch je najúspešnejšie odvetvie ekonomiky 21 storočia.

Dynamický rozvoj cestovného ruchu je  súčasťou každodenného života. Odvetvie, ktoré každý rok poskytuje zážitky a služby veľkému počtu ľudí.Odvetvie, ktoré dáva prácu každému jedenástemu zamestnanému človeku.

 

Slovensko nie sú len Vysoké a Nízke Tatry,Liptov,Kysuce či Orava,Slovensko sú aj iné regióny ktoré majú čo turistom ponúknuť.Prečo nerozvíjať turizmus aj tam?

Regióny sú plné možností ,ktoré turista nikdy nenájde,pretože namiesto rozvoja sa vedome zakopávame,nie sme schopný predať sa.Akoby sme stále nechápali, že záujem potenciálneho turistu prísť a znovu sa vrátiť je priamo úmerný pestrosti,množstva,rozmanitosti,atraktívnosti a dostupnosti možnosti prežitia svojej dovolenky.

 Za posledné roky ubudlo  na Slovensku s pomedzi krajín EU najviac turistov.V roku 2015 nastala konečne zmena,stúpol počet turistov.Zahranicných o 10,4% a slovákov o 9,5%.Cieľom je udržať stúpajúcu krivku návštevnosti.Príroda zostáva aj naďalej rovnako krásna,len turisti sú náročnejší.Zo zahraničia prišlo 734-tisíc návštevníkov a domácu dovolenku zvolilo 1,16 milióna Slovákov.Na "Hornej Nitre" k zvýšeniu návštevnosťi zatiaľ nedošlo,turisti nemali za čím prísť,ale po vybudovaní "Rekreačno športového areálu"  sa turistov dočká aj Horná Nitra.

 

Udržanie turistov.

V prvom rade musí turista prísť.Prísť za niečim čo ho zaujme.Zaujme natoľko že sa zdrží, chce sa zdržať viac nocí.Na to aby sa zdržal viac nocí je treba dostatok vhodného ubytovania,samozrejme možnosti stravovania a ceľkovo všetkej infraštruktúry potrebnej na udržanie turistu.Chceme aby prišli turisti,aby sa zdržali viac nocí,aby u nás miňali a v neposlednom rade aby sa opäť vrátili.Toto všetko chceme,ale...Ale nie sme schopný načúvať potencionálnych turistov čo dopytujú a o čo majú záujem.Mnoho ubytovateľov hovorí:máme veľa dopytov,ale premenených na reálne rezervácie minimum z dôvodu že sa v blízkosti ubytovania nenáchdza to čo turisti dopytovali.Napriek tomu že ubytovatelia jasne vedia čo turisti žiadajú,napriek tomu im to nie sú schopní poskytnúť.Alebo čakáme kým klesne záujem natoľko,že nebudú už ani tie dopyty?Turistický ruch je ako "snehová guľa" ktorá sa nabaľuje,príde jeden,je spokojný,povie ďaľším ktorý prídu a odýdu spokojný.Momentáľne sa tá snehová guľa,nenabaľuje,ale roztápa.Slovensko má peknú prírodu,pekné turisticky zaujímavé miesta,ale krásna príroda nie je všetko,turisti sú stále náročnejší.Tomu sa treba prispôsobiť,prešľapovať na mieste,ponúkať len existujúce možnosti bez budovania nového, úspech neprinesie.

Žiaden turista nebude počas dovolenky behať s bankovkami v ruke a kričať,že chce mínať,turistovi treba rovno pred "nos" naservírovať nie len to čo dopytuje,ale aj niečo navyše aby ho ponúknuté možnosti oslovili a zlákali natoľko,že neodolá a bude míňať spontánne.V mnohých lokalitách u nás,turistovi nie len že nie sme schopný ponúknuť "niečo navyše",ale ani len to čo dopytuje.Cestovný ruch treba robiť podobne ako to robia obchodníci v obchodoch,kedy pred oči nakupujúcich uložia tovar ktorý chcú aby zákaznik kúpil.V konečnom dôsledku potom kupujúci nakúpi viac položiek ako pôvodne plánoval.

 

Nech počasie nepokazí dovolenku.Nech už bude akékoľvek počasie neumožnujúce vykonávať činnosť za ktorou turista prioritne prišiel,treba mu v prípade nepriazne počasia vedieť ponúknuť iné možnosti,náhradný program.Unudený a nespokojný turista=hotová katastrofa.

Ak bude turista odchádzať spokojný,región,ubytovatelia a podnikatelia v turizme budú tiež.Cestovný ruch je aj zdrojom pracovných miest,vytvoria sa preto aj nové pracovné miesta.Všetko systémom ovca celá a vlk sýty.

Pre rozvoj cestovného ruchu je dôležité využitie miestnych zdrojov – prírodných, materiálnych, kultúrnych a historických.A teda skvalitniť regionálne produkty cestovného ruchu a využiť ich v rozširovaní ponuky aj v domácom cestovnom ruchu.

Nie len "láska ide cez žalúdok",ale aj turistický ruch ide cez žalúdok.Slovensko ponúka výborné národné jedlá ,ale mnohé reštaurácie ich dehonestujú tým,že na varenie používajú mrazené suroviny.Ale to je pohodlnosť a lenivosť prevádzkovateľov reštaurácií.

 

Turista by si rád kúpil miestny produkt,suvenír.Mnohé oblasti,mnohé hotely o predaji suvenírov ani nechyrujú.Miestne jarmoky,to je kategória sama o sebe.Miestny jarmok a 80% stánkov tvoria vietnamský trhovníci z gýčovým nekvalitným tovarom na ktorý žiaden turista nie je zvedavý.

 

 

 


 

Na obrázku je jeden s variantov lyžiarskeho strediska.Lanovka by neslúžila svojmu účelu len v zimnom období na lyžovanie,ale v ostatnom období by vozila turistov a cykloturistov na hrebeň,ktorý by bol východiskovým bodom na rôzne túry po okolí.Stražovské vrchy-časť Malá magura  je plná rasatlín,živočíchov,malebných zákutí a iných turisticky zaujimavých miest,ktoré sa zokruhujú do náučnych chodníkov rôznej náročnosti.